Generične VS “branded” domene

Generične VS branded domene

Izbira pravega imena domene je zelo pomembna, saj ima velik vpliv na to, kako spletno stran dojemajo obiskovalci. Predvsem je ustrezno ime pomembno, ko izbirate domeno, na kateri se bo nahajalo spletno mesto podjetja ali spletna trgovina.

Veliko podjetij ob registraciji domene naleti na vprašanje, ali je bolje registrirati neko splošno oziroma generično ime, s katerim obiskovalcem že takoj dajo vedeti, katera je njihova primarna dejavnost, ali pa je bolje registrirati domeno, katere ime je identično imenu podjetja ali blagovne znamke.

Je morda boljša kombinacija obojega?

Morate pri odločitvi upoštevati iskalnik Google?

Še nedolgo nazaj se je veliko podjetij odločalo za generična imena ali vsaj za vključevanje dejavnosti v ime domene (primer: lektoriranje-mojca.com). Razlog za to je bil, da je iskalnik Google pri razvrščanju iskalnih rezultatov zelo veliko težo pripisoval imenu domene.

Če se je v domeni nahajala beseda lektoriranje, je bila takšna domena za vse iskalne poizvedbe, ki so vključevale omenjeno besedo, uvrščena višje. Posledično je spletna stran prejela tudi večje število obiskovalcev.

Ker so mnoga podjetja in posamezniki to izkoriščali, je Google spremenil svoj algoritem razvrščanja iskalnih rezultatov. Ime domene ima danes bistveno manjši vpliv kot nekoč, kar predstavlja enega izmed glavnih razlogov, da se podjetja v manjši meri odločajo za generična imena.

Težave splošnih domen pri večjezičnih straneh

Ker nam je evropski trg, pa tudi globalni, vse bolj dosegljiv, se vse več podjetij odloča za postavitev spletne strani tudi v tujih jezikih, npr. v angleščini, nemščini, hrvaščini in italijanščini. Takšna podjetja imajo v večini primerov registrirano le eno domeno, jezikovne različice pa imajo postavljene v direktorijih.

Če si pogledamo že omenjeni primer, bi to izgledalo nekako takole:

  • Stran v slovenščini: lektoriranje-mojca.com/si/
  • Stran v angleščini: lektoriranje-mojca.com/en/
  • Stran v nemščini: lektoriranje-mojca.com/de/
  • Stran v hrvaščini: lektoriranje-mojca.com/hr/
  • Stran v italijanščini: lektoriranje-mojca.com/it/

Ste opazili težavo? Obiskovalcem iz tujine beseda lektoriranje ne bo kaj dosti pomenila, prav tako pa ne bo prav nič pomagala pri boljših uvrstitvah v iskalniku Google zaradi samega imena domene.

Kakšna je torej rešitev? Ena izmed možnosti je registracija petih domen, torej za vsak trg svoja domena. Pri tem moramo opozoriti, da je posameznemu trgu smotrno prilagoditi tudi domensko končnico.

Če na vsak način želite obdržati vsaj del generičnega imena, bi domene izgledale tako:

  • Stran v slovenščini: lektoriranje-mojca.si
  • Stran v angleščini: lektoriranje-mojca.com
  • Stran v nemščini: lektoriranje-mojca.de
  • Stran v hrvaščini: lektoriranje-mojca.hr
  • Stran v italijanščini: lektoriranje-mojca.it

Ob tem vas moramo opozoriti, da na nekaterih tujih trgih glede registracije domene veljajo posebne omejitve, zaradi katerih podjetje ne more registrirati želene vrhnje domene.

Bo boljša izbira domene z imenom podjetja?

Vsekakor. Registracija “branded” domene ima pred registracijo generične domene kar nekaj prednosti. Najpomembnejša je zagotovo ta, da vam takšno ime domene na dolgi rok lahko prinese mnogo večjo prepoznavnost, kot bi jo imeli v primeru splošnega imena.

McDonald'sPredstavljajte si, da bi se McDonald’s promoviral z domeno fastfood.com. Verjetno se strinjate, da je bila izbira domene mcdonalds.com veliko boljša izbira, saj danes praktično ni človeka, ki mu blagovna znamka ni poznana.

Z izbiro domene, katere ime je enako vašemu podjetju ali blagovni znamki, ne boste imeli težav z večjezičnostjo.

Preprosto lahko registrirate .SI domeno za spletno stran v slovenščini, .COM za stran v angleščini in tako dalje.

Druga možnost je, da registrirate le eno vrhnjo domeno (priporočamo .COM) in na njej postavite več jezikovnih različic, ki so ustrezno razdeljene v mape ali poddomene.

Če boste prisotni le na trgu v Evropi, pa odlično alternativo predstavlja tudi domenska končnica .EU. Ena izmed dobrih lastnosti slednje je, da je zaradi svoje mladosti na voljo še zelo veliko imen domen.

Kdaj registrirati generično domeno?

Čeprav smo navedli nekaj dejstev, ki govorijo v prid “branded” domenam, pa v nekaterih primerih pravo izbiro predstavlja generična domena. Če npr. želite imeti blog ali spletni portal, na katerem boste predstavljali le eno dejavnost, je izbira generične domene kot nalašč.

Se ukvarjate s skejtanjem? Bi radi postavili blog, na katerem bi predstavili različne deske, trike, najboljše skejterje, svoje slike in video prispevke? Registrirajte domeno skate.si, ki je (presenetljivo) v času pisanju prispevka še vedno na voljo za registracijo.

Imate namen postaviti spletni imenik, v katerem boste predstavili vse mizarje v Sloveniji? Ena izmed odličnih možnosti je zagotovo registracija domene mizarji.com. Ko bo obiskovalec obiskal vašo spletno stran, si bo ime domene najverjetneje zapomnil že po prvem obisku.

Če mu bo stran všeč in jo bo želel obiskati ponovno, mu je ne bo potrebno iskati prek spletnega iskalnika, temveč bo naslov lahko zapisal kar neposredno v URL vrstico svojega brskalnika, kar je velika prednost. Tako namreč ni možnosti, da bi prek spletnega iskalnika naletel na podobno konkurenčno stran.

Že veste, katero domeno boste za svoj projekt izbrali vi?

Morda vas zanima tudi ...

Avtor: Prasicek.si

Smo ponudnik spletnega gostovanja in registrar domen, ki se za najvišjo kakovost storitev trudi že od leta 2010. Nudimo vam poceni registracijo več kot 1000 različnih domen ter varno, zanesljivo in hitro SSD gostovanje.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja