Obnovitev MySQL baze

Vsakomur, tako manj kot tudi bolj izkušenemu upravitelju spletne strani, se lahko pripeti, da gre nekaj narobe, posledica tega pa je nedelujoča spletna stran. Zato je zelo pomembno, da spletno gostovanje vključuje tudi redno izdelovanje varnostnih kopij, saj si v tem primeru lahko spletno stran povrnete v prejšnje stanje.

V današnjem prispevku si preberite, kako v nadzorni plošči cPanel iz rezervnih kopij obnoviti podatkovno bazo MySQL. Podatkovna baza (ali več teh) je sestavni del vsake dinamične spletne strani, saj ta vsebino in številne druge elemente črpa ravno iz nje.

Preden podatkovno bazo obnovite, je potrebno le-to najprej izprazniti, saj se sicer podatkovna baza morebiti ne bo v celoti obnovila.

Katero podatkovno bazo spletna stran uporablja, je odvisno predvsem od tega, kako je spletna stran izdelana. Za večino CMS sistemov, kot so WordPress, Joomla, PrestaShop, Magento itd., lahko podatek poiščete na spletu, sicer pa je to običajno zapisano tudi v datotekah z imeni, kot so “wp-config.php”, “config.php”, “configuration.php” ipd. Več o tem si lahko preberete tukaj.

1. Kako izpraznimo podatkovno bazo?

V primeru, da se na vaši spletni strani lahko registrirajo novi uporabniki in/ali na njej objavljajo prispevke, ali pa da imate spletno trgovino, je smiselno, da si obstoječo podatkovno bazo najprej izvozite ter jo nato prenesete in si jo shranite na svoj računalnik. V teh primerih se novi uporabniki, objave in naročila običajno vpisujejo v podatkovno bazo, tako da jih lahko po obnovitvi iz rezervnih kopij prenesete v obnovljeno bazo, da ne izgubite naročil in/ali ostalega, dodanega v podatkovno bazo po datumu obnovitve.

Tu gre sicer za nekoliko zahtevnejši postopek, zato vam svetujemo, da se obrnete na svojega izdelovalca spletne strani oziroma programerja, v kolikor sami nimate dovolj tehničnega znanja.

Kako izvozim podatkovno bazo?

Podatkovno bazo lahko izvozite v nadzorni plošči cPanel -> razdelek DATABASES -> ikona phpMyAdmin.

Na levi strani izberite ustrezno podatkovno bazo ter zgoraj kliknite Izvozi (ang. Export), pustite izbrano možnost “Hitro – prikaži kar najmanj možnosti” (ang. Quick – display only the minimal options) ter nato kliknite gumb Izvedi (ang. Go), da se podatkovna baza izvozi in jo shranite na svoj računalnik.

Ko je postopek izvoza končan, lahko pričnete s praznenjem podatkovne baze.

Kako izpraznim podatkovno bazo?

1. Prijavite se v nadzorno ploščo cPanel (navodila za prijavo v cPanel).

2. V razdelku DATABASES poiščite povezavo phpMyAdmin in kliknite nanjo.

cPanel - phpMyAdmin

3. Na levi strani boste videli seznam podatkovnih baz, ki so nameščene na tem paketu. Izberite bazo, ki jo spletna stran uporablja, da se prikažejo tabele. Pod tabelami obkljukajte okence Označi vse (ang. Check All), da izberete vse tabele. Nato kliknite še na Z označenim: (ang. With selected:) ter v meniju kliknite Zavrzi (ang. Drop), s čimer boste odstranili tabele v tej podatkovni bazi.

phpMyAdmin - Zavrzi tabele
V primeru, da se po tem postopku v podatkovni bazo še veno nahajajo tabele, ga ponovite (nekatere večje podatkovne baze lahko namreč vsebujejo veliko število tabel, ki niso prikazane vse hkrati).

2. Kako obnovimo podatkovno bazo?

Postopek za obnovitev podatkovne baze je povsem preprost:

1. Prijavite se v nadzorno ploščo cPanel (navodila za prijavo v cPanel).

2. V razdelku RESTORE MANAGER poiščite povezavo Restore Database in kliknite nanjo.

cPanel - Restore Database

3. Na levi strani kliknite na okno Select Backup Date… in s seznama izberite datum, na katerega želite povrniti svojo spletno stran.

Izbira datuma varnostnih kopij

4. Počakajte trenutek, da se vam prikaže seznam varnostnih kopij na izbrani datum, nato pa pri želeni podatkovni bazi na desni strani obkljukajte polje ter v desnem zgornjem kotu kliknite na zeleni gumb Restore.

Obnovitev podatkovne baze

5. Podatkovna baza MySQL bo povrnjena v prejšnje stanje, o čemer vas bo sistem tudi obvestil.

POMEMBNO: Ob obnovitvi je poleg podatkovne baze potrebno obnoviti tudi datoteke spletne strani (na isti datum). Kako to uredite, si lahko preberete tukaj.

Kako za varnostne kopije skrbimo pri Prasicek.si?

Pri Prasicek.si se zavedamo izjemne pomembnosti redne izdelave varnostnih kopij, zato smo se odločili, da le-te izdelujemo na dnevni, tedenski in mesečni bazi.

Varnostne kopije so shranjene povsem ločeno od paketov gostovanja, zato vam ni potrebno skrbeti, da bi vplivale na prostor vašega paketa. Prav tako je pomembno poudariti, da se varnostne kopije samodejno ustvarjajo ponoči, ko je število sprememb na spletnih straneh najmanjše.

Izdelava varnostnih kopij je vključena v ceno paketa gostovanja – za povrnitev spletne strani v prejšnje stanje vam torej ni potrebno plačati.


Potrebujete dodatno pomoč? Pokličite nas na telefonsko številko 059 335 005 ali nam pišite na info@prasicek.si in z veseljem vam bomo pomagali!