12 nasvetov za izbiro prave domene

Pri 99 % spletnih projektov, ki se jih boste lotili, je domena eden izmed najpomembnejših elementov. V večini primerov se boste morali odločiti za dobro ime domene, pa naj gre za postavitev spletne strani za podjetje, nov blog ali selitev vaše trgovine na internet. Ponujamo vam 12 nasvetov za izbiro prave domene.

1. Pripravite seznam ključnih besed

Ko začnete z iskanjem imena za svojo domeno, vam pomaga, če si izpišete nekaj ključnih besed in domenskih končnic, ki najbolje opišejo spletno stran, ki jo bo predstavljala. Ko imate sestavljen seznam, lahko začnete delati kombinacije besed in končnic. Če se na primer ukvarjate s prodajo koles, izberite besede in besedne zveze, kot so kolo, prodaja koles, prodajalna koles, kupim kolo, bicikel itn. Več kot imate variant, boljšo končno kombinacijo boste lahko našli.

Ali je vaša kombinacija še prosta, lahko preverite na preveri.si.

2. Unikatnost

Če bodo obiskovalci vašo spletno stran zamenjevali s popularnimi stranmi, ki so že na spletu, potem se vam ne obeta nič dobrega. Pazite tudi, da domena v primerjavi s konkurenco ne bo samo v množinski obliki (kolo – kolesa), narobe črkovana (koleaa) ali deljena, da bi bila drugačna od konkurence (prodajakoles.si – prodaja-koles.si). Tipičen primer zamenljivosti spletne strani je gogle.com, namesto google.com, zato je Google zakupil tudi to domeno.

3. Osredotočite se predvsem na poznane domenske končnice

Če bo vaša domenska končnica .COM, .NET ali .SI, potem ste na dobri, varni poti. Če nameravate resno zastaviti svojo spletno predstavitev, potem so preizkušene domenske končnice najboljša rešitev za vas. Gre za dolgoročno rešitev, s katero boste krepili svojo spletno prepoznavnost. Večina spletnih uporabnikov še vedno najbolj zaupa preskušenim in uveljavljenim domenskim končnicam, ki so na trgu že vsaj 20 let.

Če vseeno želite bolj eksotično domeno, pa priporočam, da jo usmerite na svojo glavno domeno (npr.: prodajakoles.bike preusmerite na prodajakoles.si).

Domenske končnice

4. Enostavnost

V primeru, da domensko ime zahteva nenehno pozornost, ko jo vpisujemo, zaradi dolžine, črkovanja ali zaradi uporabe neznanih besed ali fraz, potem boste izgubili ne samo pomemben del grajenja svoje spletne predstavitve, temveč tudi veliko potencialnih obiskovalcev. Priporočamo tudi, da se izogibate uporabi šumnikov (če jih posamezna domenska končnica omogoča) in črk, kot so q, x in y.

Si predstavljate, da bi morali natipkati tako domeno:

  • http://www.thelongestdomainnameintheworldandthensomeandthensomemoreandmore.com/
  • http://www.llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwyll-llantysiliogogogoch.com/

5. Zapomljivost

Še vedno velja pravilo, da je ustno izročilo najboljša reklama. Ime domene naj bo lahko zapomljivo, s tem se bo prepoznavnost vaše spletne strani širila tudi izven meja spleta. Predstavljajte si, kako bi bilo videti, če bi imeli eno od zgornjih domen.

6. Izberite kratko ime domene

Kratka imena si je preprosto zapomniti in jih zapisati, poleg tega pa omogočajo lažjo prepoznavnost. S kratkim imenom boste obenem upoštevali tudi prejšnji dve pravili.

7. Uporabite orodje za izbiro domene

Uporabljajte spletna orodja, ki vam bodo pomagala pri izbiri domen in končnic. Na preveri.si lahko preverite proste domene, na voljo pa je tudi ogromno tujih strani, npr.: domainr,  leandomainsearch, namemesh itn.

Preveri.si

8. Generično domeno uporabite v redkih primerih

Še ne dolgo nazaj so bile generične domene (to so tiste, ki v svojem imenu vsebujejo nek splošen zapis) najbolj priljubljena izbira, tudi zaradi višje uvrstitve v iskalniku Google. Trendi so se spremenili in temu ni več tako. Generična domena je dobra rešitev le, če želite na spletu predstaviti produkt ali storitev, ki se mora čim hitreje uveljaviti na trgu in hitro prodati. Za dolgoročno uspešno predstavitev na spletu pa je priporočljiva gradnja blagovne znamke. Tudi s primerno domeno, ki jo predstavlja.

Več o tem si lahko preberete v prispevku Generične VS ‘branded’ domene.

9. Pazite na kršitve avtorskih pravic in pravice blagovnih znamk

Ta napaka se pravzaprav ne pojavi prav pogosto, a če se, to lahko pomeni konec za vašo domeno in uspeh na spletu. Da se prepričate, da ne kršite pravic blagovnih znamk, lahko preverite na Uradu Republike Slovenije za intelektualno lastnino, s klikom na “Znamke”.

10. Zakupite več domen za svoje podjetje

Če ste pripravljeni investirati v svojo spletno predstavitev, potem vam svetujemo, da zakupite tudi več domen in domenskih končnic. Če ste upoštevali 1. nasvet, imate zdaj že kar nekaj predlogov, ki jih lahko uporabite.

11. Izogibajte se vezajem in številkam

Če je le mogoče, jih ne uporabljajte. V tem primeru bo vaša domena namreč težje izgovorljiva in zaradi tega tudi težje zapomljiva. Tudi uvrščanje v Googlu je lahko posledično slabše in s tem tudi spletni promet na vaši strani.

12. Ne iščite bližnjic v iskalnikih

Imena domen, ki se namerno nanašajo na čudne besedne izpeljanke, niso vedno najboljša izbira. Če se vaša spletna stran začne z A1…com, bodo obiskovalci mislili, da se vaše podjetje ali znamka imenuje A1… sicer boste za tako besedno zvezo v iskalniku verjetno uvrščeni precej visoko, a to slabo vpliva na vaše podjetje ali blagovno znamko.

Iskalnik Google

Z upoštevanjem nasvetov za izbiro prave domene verjamemo, da boste našli primerno in uspešno domeno za svoje podjetje ali znamko. Če niste povsem prepričani, kakšna domena bi bila primerna za vas, nam lahko pišete na info@prasicek.si in z veseljem vam bomo svetovali.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja